Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בוט לוואטסאפ

מי מאיתנו לא נתקל בשיחה עם בוט בשנה האחרונה? נדמה שכבר אי אפשר ליצור קשר בשיחה אנושית וכלל העסקים כמעט עושים שימוש בבוטים. אפשר לאהוב אותם, אפשר שלא לאהוב אותם אבל בהחלט אי אפשר להתעלם מהם. המענה האוטומטי עולה שלב אחד קדימה ומאוד כדאי לבעלי עסקים להצטרף לטרנד. למה? כל התשובות במאמר שלפניכם.

כבר לא מדברים

היום, העולם הולך ומשתנה ולאט לאט אנחנו מייצרים הרבה יותר שיחות באמצעות הודעות ולא באמצעות שיחות. אם נחשוב על זה, רק לפני 25 שנים לא ידענו בכלל מה זה להחזיק מכשיר סלולרי ביד ובקושי טלפון בבית היה זמין.

אבל היום העולם השתנה לחלוטין. יותר ויותר אנשים מעדיפים לשלוח הודעה על פני שיחה ואם בעבר היינו נעלבים שרק סימסו לנו "מזל טוב", אז היום קשה לנו להבין למה אנשים בכלל מתקשרים? וגם בכובע של לקוחות, אנחנו נעדיף לשוחח עם נציג בדרך שבה אנו רגילים. למעשה על פי מחקרים 67% מהלקוחות מעדיפים לשוחח באמצעות וואטסאפ.

כחלק מהשינויים הללו, גם עסקים צריכים היום לשנות את ההרגלים שלהם ולנהוג אחרת עם הלקוחות. לכן, אחת הדרכים לתת את האפשרות לשוחח בהודעות זה בוט לוואטסאפ.

מה זה בוט לוואטסאפ

מענה אוטומטי התחיל אי שם בשנות ה-2,000 כאשר התחילו להשתמש במערכות לניתוב שיחות, בהקראה קולית של ללא צורך להיעזר בנציג ובעצם בדרך הזאת הצליחו לדייק את השיחה ולחסוך זמן שיחה עם נציג. בשנים האחרונות, בעיקר עם התפתחות אתרים הסחר, יותר ויותר חברות התקשו לעמוד במענה שירות לקוחות.

המענה לכך היה, שימוש בבוטים הנותנים מענה ראשוני ללקוח ויודעים גם להציע פתרונות ברמה מאוד שטחית, אז נכון זה לא ממש AI, אבל היי זה בהחלט לפעמים יכול לעזור.

בוט לוואטסאפ, או בשמו הלועזי WhatsApp bot, הוא תוכנת מחשב שכל מטרתה היא, לענות באופן אוטומטי על שאלות נקודתיות של לקוחות שונים, לגבי מוצרים, שירותים, הזמנות או משלוחים. התגובה של הבוט יכולה להיות בתצורת טקסט, גיפ (GIF), תמונה או אפילו סרטון, בעצם כל אופציה שמתאפשרת בוואטסאפ.

מה ההבדל בין וואטסאפ עסקי לבוא לוואטסאפ?

אז בטח הרבה מכם יושבים עכשיו ואמורים לעצמם, נו יש לי בוט, ברגע ששירות הלקוחות שלי נסגר יש לי הודעה שאומרת שנחזור לפעילות מחר. אבל זה ממש לא אותו הדבר. וואטסאפ עסקי מאפשר לכם להשאיר הודעות ברכה מכל מיני סוגים, מאפשר לא לקבל מענה בשעות מסויימות ועוד.

לעומתו, בוט לוואטסאפ הוא הרבה יותר מורכב. תחשבו שאתם צריכים להרכיב שיח שעוד לא קרה ולחשוב על כל תרחיש אפשרי. מדובר פה על מפה די מורכבת לביצוע וצריך לרדת לפרטי פרטים על מנת להצליח במשימה.

איך זה עובד?

את הבוטים אנחנו מכירים מהשנים האחרונות ומרגיש שהם השלב המקדים של טכנולוגיית ה-AI. איך בוט יודע מה לעשות?

בוט וואטסאפ מבוסס ברוב הזמן על "הזרימה" של השיחה. מה הכוונה? הכוונה היא לאן מכוון הלקוח את הבוט בעצם.

זרימות השיחה נוצרות על ידי 3 אלמנטים עיקריים:

טריגר – אומר לצ'ט שצריך להתחיל שיחה

פעולה – אומר לבוט מה לעשות, לדוגמא, תשלח הודעה \ תשלח תמונה וכד'

תנאי – אם נשלחה הודעה X תשלח הודעה Y

דרך שלושת האלמנטים האלו, הבוט בעצם יודע מה הוא צריך לעשות. אנחנו מכירים את זה מבוטים אחרים שכבר קיימים, כמו לדוגמא, בוט לשירות לקוחות בפייסבוק.

 

היתרונות של בוט לוואטסאפ

אם נודה באמת, רוב הלקוחות לא אוהבים לדבר עם בוט ומעדיפים לדבר עם בן אדם על מנת להגיע לפתרון הבעיה. אבל, מהצד השני יש את בעלי העסקים שחייבים לייעל את הפעילות שלהם על מנת להיות רווחיים. מה היתרונות של בוט לוואטסאפ?

1 | לצמצם את זמני המענה של שירות הלקוחות

לא משנה איך נסתכל על זה, מענה איטי, גורר לקוח לא מרוצה. באמצעות בוטים לוואטסאפ תוכלו לשפר באופן משמעותי את המהירות. אבל, אסור לכם לשכוח כי מדובר רק על מענה ראשוני, חשוב שיהיה גם נציג שימשיך את השיחה במידה והלקוח לא מצא מענה באמצעות הבוט.

כבעלי עסקים, אתם יכולים להקים בוט וואטסאפ לשיחה מכל סוג שהוא שתיתן מענה בתחומים שונים ללקוחות שלכם.

2 | אוטומציות לשאלות נפוצות

ככל שיותר גולשים מבצעים הזמנה באתר שלכם, ככה מספר השאלות בנוגע לאישור קבלת הזמנה, משלוחים, מעקב אחר ההזמנה וכד' עולים באופן ישיר והאמת? זה מאוד הגיוני. אם בחנות יש מוכרת שנותנת מענה על הכל, ככה המענה לרכישה באמצעות אתרים זה בעצם שירות הלקוחות בוואטסאפ.

אם נחשוב על זה רגע, לא מדובר פה על בעיה מורכבת, אלא על מענה די פשוט. אבל, אם 200 אנשים יצרו קשר עם שירות הלקוחות לשאלה כזאת פשוטה, יווצר עומס מאתגר ולקוחות עצבניים ללא סיבה מוצדקת.

בוט וואטסאפ יכול לתת מענה לשאלות כאלו בצורה די קלה ועם האוטומציה הנכונה והמדויקת. יתרה מזאת, הבוט יכול לעבוד מסביב לשעון 24\7.

3 | הצעת מוצרים חלופיים

כשזה מגיעה למכירה פשוטה, לא צריך להשתמש בפתרונות מפוארים. היום, אפשר לממשק את הבוט ישירות לאתר שלכם, להגדיר כמה לוגיקות קלות ולאפשר ליצור אוטומציות של הצעת מוצרים. סתם לדוגמא, אם אתם מוכרים ירקות ונגמר הזוקיני, תוכלו להציע במקום קישוא.

שימו לב שזה דורש יכולות טכניות מורכבות לבצע כזה דבר, אבל זה בהחלט אפשרי ויכול לתרום להכנסות העסק.

4 | קמפיינים אוטומטיים דרך הוואטסאפ

שיווק בוואטסאפ בעבר לא היה אפשרי. וואטסאפ לא איפשרה ליזום שליחת הודעות. אבל היום, שיווק בוואטסאפ הפך לחלק אינטגרלי לעסקים, בטח כאשר מדובר על עסקים קטנים. אתם בעצם יכולים להכיל את כל הקמפיינים שיש לכם במייל, בבוט וואטסאפ.

תחשבו על זה, אתם יודעים שהלקוח השאיר כמה פריטים בעגלה, אתם שולחים לו קוד קופון עם תוקף לכמה שעות על מנת שישלים את הרכישה.

5 | תמיכה טכנית

בוט לוואטסאפ יוכל לתת גם מענה תמיכה טכנית, הכולל צילומי מסך שונים, שכל מטרתם זה לסייע ללקוחות להתמצות באתר. אם לדוגמא הלקוח שכח את שם המשתמש או הסיסמא, אין שום סיבה שבוט וואטסאפ לא יוכל לתת לו מענה לזה.

מחקר מעמיק

בעלי עסקים רבים לא מקדישים מספיק זמן למחקר מעמיק. מחקר זאת הדרך הטובה ביותר לבנות בוט איכותי שיוכל לתת מענה אמיתי ללקוחות שלכם. הסיבה האמיתית שאנשים רבים לא אוהבים בוטים, זה משום שמי שבנה את הבוט לא ירד מספיק לעומק בתשובות, באיכות השאלות או במשפך עצמו.

תחשבו שבוט חייב להיות מדוייק, לא מדובר על בן אדם שיוכל לעצור את השיחה, לברר או לשאול מישהו שיושב לידך, כל המ שיש לבוט זה תשובות שהכניסו לא מבעוד מועד.

ממה מתחילים?

אז אחרי שהסברנו מה זה בוט וואטסאפ, מה היתרונות שלו ואפילו נגענו בכמה מילים לאיך עושים שיווק בוואטסאפ, הגיע הזמן לדבר הלכה למעשה. ממה מתחילים כאשר ניגשים לבנות בוט לוואטסאפ?

1 | מחקר מעמיק

אז נגענו בפסקה הקודמת בחשיבותו של מחקר מעמיק, אבל איך עושים את זה בכלל? בתור התחלה לכו לנציגי שירות הלקוחות ובדקו מה השאלות הנפוצות ביותר. אם צריך תחליטו על מחקר שנמשך כחודש ובו, הנציגים יאספו את השאלות ואת התשובות.

לאלו מכם שרוצים מאוד להעמיק, כדאי אפילו לתת מענה לכמה שיחות בעצמכם, או להאזין לשיחות הנציגים ולהבין אם ישנן שיחות הנוטות להסתעף.

2 | חיבור לנתונים

באמצעות חיבור API די פשוט, תוכלו לחבר את מועדון הלקוחות שלכם ישירות לוואטסאפ בוט, וכך באמצעות טלפון או תעודת זהות הבוט ידע לתת מענה מדויק ללקוח. אם לדוגמא, לקוח רוצה לדעת מה מצב ההזמנה שלו והאם היא נשלחה אליו, הבוט ידע לפי מספר טלפון לאתר את ההזמנה ולהבין איפה היא עומדת , כמו כן לעדכן את הלקוח

3 | בניית הבוט

זה אולי החלק המאתגר ביותר בכל התהליך. מדובר על עץ עם המון המון ענפים, כאשר בכל תחילת ענף יש שאלה ובסופו יש תשובה. בדרך תצטרכו לנסות לאתר את כל התרחישים שיכולים לקרות, לרבות הזמנה שהגיע רק באופן חלקי, או בדיקה האם ההזמנה נשלחה עם כרטיס ברכה. תנסו לחשוב על הכל!

בנוסף לכך, חשוב מאוד לשלב בתשובות שפה קלילה ולתת תחושה שהלקוח משוחח עם בן אדם ולא עם בוט. כאן זה המקום להכניס קצת שיווק לוואטסאפ ולדבר עם הלקוחות בגובה העיניים.

חשוב מאוד להיזהר עם זה ולבחור רמת שיחה תואמת את הקהל. אם קהל היעד שלכם הוא פנסיונרים, פחות מתאים לדבר בשפת רחוב.

4 | נסו את הבוט בעצמכם

אל תדלגו על השלב הזה, הוא יכול להיות קריטי במיוחד בהצלחה של הבוט. לפעמים אנחנו כל כל בפרטים בתוך העבודה ואנחנו לא רואים את התמונה בכללותה. חשוב מאוד שתנסו את הבוט, תנו לנציגי שירות הלקוחות להתנסות בו ונסו למצוא כמה שיותר בעיות.

רכזו את כל הבעיות שעלו על דף אחד ותתחילו לפתור את כולן אחד אחרי השני, כל בעיה שהלקוח יתקל בה בדרך יכול להוביל לחוויה לא טובה.

נוק נוק טכנולוגיה

מתי בפעם האחרונה עבדת עם ספק שהוציא מכם את המקסימום? אם אתם עדיין חושבים על זה, ממש כדאי שנכיר. נוק נוק טכנולוגיה מתמחה בפתרונות דיגיטליים שונים ומגוונים לכל סוגי העסקים מכל התחומים ומכל העולמות. אנחנו מציעים פתרונות לכל לקוחת לפי הצרכים שלו ולא פחות חשוב לרצונות שלו.

אנחנו בנוק נוק טכנולוגיה, מציעים את כל שירותי הדיגיטל הקיימים בשוק, תחת קורת גג אחת באופן הוליסטי, מה שמאפשר לכם לקבל את כל הפתרונות שהעסק שצריך, בלי להסתבך.

אז מה אנחנו מציעים: בניית בוט לוואטסאפ, אתרי סחר, קידום אתרים אורגני לצד קידום אתרים ממומן, ניהול כל סוגי הרשתות החברתיות לרבות, אינסטגרם, טיקטוק וכד' וגם, בניית אתרים מכל הסוגים, אתרי תדמית, אתרי תוכן ועוד.

בנוק נוק טכנולוגיה, הלקוח תמיד נמצא בחשיבות העליונה ולכן, אנחנו מתחייבים להעניק את השירות הטוב ביותר להפוך לשותף עסקי משמעותי.

לסיכום

במאמר דיברנו על בוט לוואטסאפ, הסברנו מה זה בכלל בוט לוואטסאפ ומה היתרונות שהוא מאפשר לשירות לקוחות וחווית הלקוח הכללית. בנוסף לכך, דיברנו על ההבדל בין וואטסאפ עסקי לבין בוט לוואטסאפ ואפילו הסברנו ממש ממש בקצרה, איך בוט לוואטסאפ עובד מאחורי הקלעים ומהבחינה הטכנולוגית.

בנוסף לכך, הסברנו גם מה אפשר לעשות עם בוט לוואטסאפ, החל מאוטומציות מורכבות ועד שיפור זמני ההמתנה לשירות הלקוח ושיפור חווית לקוח. בקיצור, אם אתם רוצים לשדרג את העסק שלכם, דברו איתנו.

 

תוכן עניינים

אבישי חבשי

אבישי חבשי

בעלים של נוק נוק טכנולוגיה. מתמחה בקידום אתרים, בניית אתרים, אוטומציות, פיתוח מערכות מורכבות, אימייל מרקטינג ועוד.

לקבלת ייעוץ מקצועי בשיווק דיגיטלי אישי השאירו פרטים עוד עכשיו

בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.