Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אימייל מרקטינג

אימייל מרקטינג, או אימייל אוטומיישן (Email Automation) הפך לאחד מכלי השיווק והפרסום החזקים ביותר הקיימים היום, בטח אם אנחנו מסתכלים על Value for money לבעלי העסקים. מה זה אימייל מרקטינג וממה מתחילים? כל מה שצריך לדעת במאמר שלפניכם.

מה זה אימייל מרקטינג

אימייל מרקטינג, או בשפה המקצועית – ניוזלטר, זה בעצם שימוש באימייל על מנת לבשר ללקוחות הקבועים שלכם על מבצעים, מוצרים חדשים, הטבות בלעדיות וכד'. אבל לא רק! אימייל מרקטינג גם בא לידי ביטוי בקמפיינים אוטומטיים, כמו לדוגמא עגלה נטושה, מייל הצטרפות למועדון לקוחות, מייל על פריט שחזר למלאי ועוד דברים שניגע בהם בהמשך.

יותר ויותר חברות הבינו שיותר זול להחזיר לקוח קיים מאשר להביא לקוח חדש. תחשבו על זה, מדובר על לקוחות שכבר ניסו את המוצר או החברה ואם הם היו מרוצים, סביר להניח שהם יחזרו ולכן, כמעט כל חברה היום משתמש באימייל מרקטינג ויותר מזה, בחברות הגדולות יש ברוב המקרים מישהו המיועד רק לתפקיד הזה.

היתרונות של אימייל מרקטינג

למרות שזה נשמע ממש פשוט ואולי חלקכם מרימים גבה ותוהים לעצמם, מי כבר קונה באמצעות ניוזלטר, אבל תתפלאו לדעת שמדובר על אחד הכלים החזקים ביותר שיש היום לחברות. לא סתם חברות רבות מגבירות את המאמצים כדי לאסוף כמה שיותר כתובות מייל שהן יוכלו לשלוח אליהן פרסומים שונים. אז על מה כל הרעש?

  1. מחיר

היום, ניתן לרכוש חבילות דיוורים שלמות, עם מיליון מיילים לשליחה, בסכומים מאוד נמוכים ביחס לתחומי קידום או פרסום אחרים. עם זאת, קצת קשה להתעלם מעלויות אחרות שזה גורר, כמו לדוגמא שימוש במעצבת, בקופירייטר או בתוכנה לשליחת דיוורים.

  1. חיבור וקשר עם הלקוחות

אימייל מרקטינג זה בין הרגעים היחידים שאתם "מדברים" עם הלקוחות שלכם וישירות אליהם. באמצעות האימייל מרקטינג תוכלו לתת הטבה בלעדית רק לחברים שלכם, תוכלו להפוך את חברי הניוזלטר למועדון אקסקלוסיבי או במילים אחרות, לגרום להם להרגיש שהם חלק מהקהילה שלכם.

  1. העלאת מכירות

כשאנחנו מדברים על אתרי איקומרס, החשיבות של אימייל מרקטינג אפילו גבוהה יותר. אתרי אונליין רבים שולחים דיוורים בימי מכירות פחות מוצלחים, במטרה לחזק את אותו היום. אימייל מושקע ובזמן מדוייק (לדוגמא הנחה על מעילים ביום גשום) מוכחת כגורם אשר מביא תוצאות.

  1. מקצועיות

כשאתם שולים מייל המסביר על מוחשג מסויים חדש בשוק, על מגמה שקורית עכשיו, על תיקון חוק חדש שיצא או אפילו על טרנדים בעולם האופנה, אתם בעצם מייצרים מומחיות. חשוב שבין מיליים פרסומיים או שמטרתם זה קידום מכירות, לשלב גם מיילים שנותנים ערך מוסף לגולשים ומציגים אתכם כמומחים בתחומכם.

ממה המתחילים?

אז אחרי שהסברנו למה זה חשוב ועשינו לכם חשק כבר מחר בבוקר להתחיל במלאכה, אבל ממה מתחילים?

שלב 1: בחירת פלטפורמה

קיימות המון פלטפורמות שונות בשוק, אשר מציעות שליחת מיילים שיוקיים ללקוחות. לכל פלטפורמה יש יתרונות וחסרונות כמובן וחשוב מאוד שתבינו מה היכולות לפני ההרשמה. ההמלצה שלנו היא להצייעץ עם בעלי עסקים אחרים, אפילו בקבוצות מקצועיות ולהבין באילו פלטפורמות הם בחרו ולמה.

 שלב 2: התממשקות לאתר

השלב הזה הוא לא שלב חובה אבל הוא מאוד מומלץ. למה? כי אם נתתם את האופציה להירשם עם כתובת מייל ולקבל קוד קופון באות תודה על ההרשמה, חשוב מאוד שהמנגנון יפעל באופן מיידי ולא יחכה לבוקר כשיגיע עובד וישלח את הדיוור. המיידיות פה היא מאוד חשובה. בהמשך ניגע בסיבות נוספות שבגינן שווה לחבר את הפלטפורמה לשליחת מיילים, ישירות לאתר.

שלב 3: בניית גאנט דיוורים

אז בחרתם פלטפורמה, התממשקתם ועכשיו, הגיע הזמן להחליט מה אתם שולחים מתי. אנחנו ממליצים להקים גאנט חודשי, לסמן בו את כל מה שיהיה החודש לפי התאריכים ולאחר מכן לנעוץ מיילים בכל אחד מהתאריכים האלו. לדוגמא, אם אתם יודעים שאתם עולים עם מבצע ב-X לחודש, חשוב שיהיה ניוזלטר שיתקשר את המבצע.

אם לדוגמא נוחתת קולקצית חדשה ויש בה מוצר מיוחד, כדאי לעשות ניוזלטר שיתן ערך מוסך ללקוחות ויסביר למה המוצר הזה יתן להם מענה למה שהם חיפשו.

שלב 4: מעצבת וקופירייטר לגוף הניוזלטר

חשוב מאוד לשלב מעצבת וקופירייטר שיעצבו ויכתבו לכם את האימייל, על מנת שיעשה חשק לנמענים. כשהגולש כבר נמצא בניוזלטר, המטרה שלנו היא לגרום לו להקליק ולהיכנס לאתר שלנו במטרה להמשיך קריאה, לבצע רכישה, לשמוע על שירות חדש או כל דבר אחר. על מנת לגרום לו לעשות את זה, כדאי להשתמש בעיצוב מרגיש, לשלב כפתורים בתוך הניוזלטר ולהניע כל הזמן לפעולה.

שלב 5: כותרת וכותרת משנה

אז הכל מוכן ועכשיו אתם צריכים לתזמן את הניוזלטר כדי שישלח עוד הערב, אבל מה תהיה הכותרת ומה תהיה כותרת המשנה? כותרת המייל היא החלק החשוב ביותר בניוזלטר לדעתנו. למה? כי מדי יום נשלחים אלינו למייל כמויות של מיילים ממגוון רחב של חברות ואפילו במייל שלנו אנחנו מוצפים במידע.

לכן, כדאי לחשוב על כותרות מסקנות, ענייניות שמדברות בדיוק לקהל היעד שלכם. מתחת לכותרת הראשית, חשוב לשלב טקסט כותרת משנה, שגם הוא יהיה מגרה במיוחד ויגורם לכמה שיותר גולשים להסתקרן ולהיכנס לגוף המייל.

שלב 6: זה עבד?

לא הרבה מנהלי שיווק בודקים את התוצאות של המיילים וחבל. רוב התוכנות המיועדות לאימייל מרקטינג, בדגש על אימייל מרקטינג לחנויות מסחר. לכן, חשוב מאוד לבדוק מה היו התוצאות שלכם והאם הם קרובות לבנצ'מרק.

אם לא היו לכם אחוזי פתיחה גבוהים – ככל הנראה שהכותרת לא הייתה מספיק מפתה ומגרה, או שכותרת המשנה לא עשתה עבודה מספיק טובה.

אם לא היו אחוזי הקלקה גבוהים –  ככל הנראה שהעיצוב או הטקסט בגוף המייל, לא היו מספיק טובים ולא עודדו את הקהל להקליק ולהיכנס לאתר שלכם.

דוגמאות לסוגי מיילים שונים

אז אחרי שאספתם המון המון משתמשים שונים, תוכלו להתחיל ולעשות אימייל מרקטינג ממוקד. מה זה אומר בעצם? זה אומר שתוכלו לבחור לשלוח אימייל רק לגברים, רק לנשים, רק לילידי יוני או רק למי שקנה מקטגוריה מסויימת – כן, זה עד כדי כך חכם, אבל כמובן שאתם צריכים גם להשתמש בזה חכם.

אימייל מרקטינג ממוקד

אימייל שמיועד רק לקהל מסויים ומותאם לקהל הזה מסר מסויים. לדוגמא, רק קולקציית הנשים בהנחה ולכן, כדאי לשלוח את הניוזלטר רק לנשים, אין סיבה לשלוח אותו גם לגברים.

מה זה נותן לנו? קודם כל זה מקל על הנרשמים לניוזלטר וככה הם מקבלים רק מה שבאמת רלוונטי להם, מבלי להציף אותם במיילים מכל הסוגים.

אימייל לקוחות שטשו

כחלק מאימייל מרקטינג לחנויות מסחר, תוכלו לפלח לקוחות שלא רכשו אצלכם בשנה האחרונה ולתת להם הטבה מיוחדת ובלעדית לרכישה הבאה. ניתן גם לתת תוקף להטבה הזאת ובכך לגרום להם לחזור ממש בקרוב. סגו אימייל הזה אתם בעצם זוכים פעמיים, פעם אחת הלקוחות שלכם מקבלים הטבה בלעדית ומרגישים שאיכפת לכם ובפעם השנייה אפשר להגדיל את המכירות וגם להחזיר לקוחות שנטשו.

הטבת יום הולדת

כמעט כל מותג היום מעניק ללקוחותיו הטבת יום הולדת כלשהי. איזה כיף זה לפתוח את המייל ביום ההולדת ולדעת שיש לך 50 ₪ מתנה לרכישה במותג שאתה אוהב? הטבת יום הולדת היא חלק מהמיילים האוטומטיים הנשלחים ללקוחות. ברגע שהאתר שלכם מממושק למערכת הדיוורים איתה אתם עובדים, כל גולש שנרשם לאתר שלכם באופן אוטומטי יכנס גם למייל יום ההולדת.

מייל עגלה נטושה

גם כאן, דרוש קודם כל חיבור בין האתר שלכם לבין מערכת הדיוורים. ברגע שלקוח נכנס לאתר מילא עגלה ויצא, אחרי 12 שעות או 24 שעות (או בכל זמן שתבחרו) תוכלו לשלוח לו מייל שמציין כי הפריטים שהוא השאיר בסל עדיין מחכים לו ויש חברות שאפילו מציעות הטבה מיוחדת להשלמת הרכישה.

במילים אחרות, אם תשקיעו במיילים שלכם ללקוחות, תחשבו מה היה מחזיר אותם, או גורם להם לפתוח את המייל שאתם שולחים אתם לגמרי תרוויחו פלטפורמה שיווקית לכל דבר ובמחיר נמוך משמעותית.

צריכים עזרה? נוק נוק טכנולוגיה כאן בשבילכם

אם אתם מחפשים חברה שמציעה את כל הפתרונות הדיגיטליים תחת קורת גג אחת, חברת נוק נוק טכנולוגיה היא בול מה שאתם מחפשים. אצלנו תוכלו לקבל את את כל הפתרונות שהעסק שלכם צריך ויוכלו לקחת אותו צעד אחד קדימה.

אנחנו מציעים פתרונות דיגיטליים מתקדמית לעסקים כמו: אימייל מרקטינג, אוטומציו מתקדמות, קידום אתרים, בניית אתרים מכל הסוגים ואפילו ניהול עמודים בפייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק.

אנחנו מבינים שהלקוחות שלנו הם השותפים שלנו לדרך וההצלחה שלהם, היא ההצלחה שלנו. בדיוק בגלל זה, השירות הוא הדבר הראשון בחשיבותו מבחינתנו ואנחנו כאן ללוות אתכם כל הדרך, עד הגעה ליעדים שהצבנו.

לסיכום

אין ספק שאימייל מרקטינג הפך לזרוע הכנסה די משמעותי עבור כל סוגי המותגים, בעיקר כאשר אנחנו מדברים על חנויות אינטרנטיות. במאמר, הסברנו מה זה אימייל מרקטינג ולמה כדאי להתחיל לשלב אותו בתוכנית השיווק שלכם כבר ממחר בבוקר.

בנוסף, הסברנו את כל השלבים בתחילת העבודה מול מערכת דיוורים ונתנו דוגמאות שונות מעולם השיווק, לסוגי מיילים שחברות משתמשות בהם.

תוכן עניינים

Picture of אבישי חבשי

אבישי חבשי

בעלים של נוק נוק טכנולוגיה. מתמחה בקידום אתרים, בניית אתרים, אוטומציות, פיתוח מערכות מורכבות, אימייל מרקטינג ועוד.