Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הקמת חנות אינטרנטית

ב-3 השנים האחרונות, נפתחות חנויות אינטרנטיות מכל עבר. יותר ויותר בעלי עסקים מבינים את הפונטציאל הבלתי נגמר בחנויות האינטרנטיות ואת הכוח שיש להן היום בקרב הצרכנים. מה דורש תהליך הקמת חנות אינטרנטית וכמה זמן זה לוקח?

מה זה חנות אינטרנטית

חנות אינטרנטית היא חנות המאפשרת רכישת סחורה דרך אתר בלבד, כאשר המוצרים מגיעים עד בית הלקוח באמצעות שליח.

חנות אינטרנטית מבוססת על כמה זרועות שונות שמרכיבות את כל "המכונה" הזאת שנקרא חנות וירטואלית:

  1. חנות אינטרנטית \ חנות וירטואלית – האתר עצמו וכל היוצא בזאת, גם בהיבט חווית המשתמש, גם בהיבט של ניהול הקטלוג והפריטים באתר, גם בדיקה של תקינות טכנית וגם ניהול התכנים באתר. החלק הזה בא לידי ביטוי, מהרגע שהגולש נכנס לאתר ועד רגע הרכישה, או היציאה מהאתר.
  2. לוגיסטיקה – כל מה שקשור למחסן, מחסנאים, איחסון של הסחורה הפיזית ושינוע שלה באמצעות חברות שילוח. חלק הלוגיסטיקה בעצם קורה משלב קבלת ההזמנה באתר ועד הגעה לבית הלקוח.
  3. שירות לקוחות – החלק הזה הופך לסופר משמעותי כשאנחנו מדברים על חנות אינטרנטית למה? כי בניגוד לחנויות פיזיות אין בחנות וירטואלית מוכר\ת, או מישהו להיעזר בו. הקשר היחיד בין האתר לבין הלקוח זה שירות הלקוחות. החלק של שירות הלקוחות הוא לאורך כל התהליך, גם לאחר קבלת החבילה במקרה של תקלה כלשהי.

אי אפשר למדוד חנויות וירטואליות באותם מדדים של חנויות פיזיות, כמו כן, עלות בניית חנות וירטואלית ברוב המקרים תהיה זולה יותר מהקמת חנות פיזית.

מה ההבדל בין חנות אינטרנטית לאתרים אחרים?

בניגוד לאתרים שונים, כמו לדוגמא אתרי תדמית, או אתרי תוכן, חנויות אינטרנטיות דורשות התייחסות אחרת. חנות אינטרנטית היא חנות, שקודם כל צריכה להתחבר להרבה מערכות שונות. לדוגמא, פורטל משלוחים, מערכת לניהול שירות לקוחות, חיבור לקטלוג, חיבור למערכות ניהול מלאי ועוד.

בנוסף לכך, כשאנחנו מדברים על בניית חנות אינטרנטית, אנחנו מדברים על זמני עבודה ארוכים משאר האתרים, בגלל המורכבויות הרבות שיש לחנות אינטרנטית. גם חווית המשתמש משמעותית בתהליך בניית חנות וירטואלית ולכן צריך להשקיע בכך הרבה יותר מאשר בסוגי אתרים אחרים, בעיקר בחלק של הקופה.

פלטפורמות להקמת חנויות אינטרנטיות

קיימות כמה פלטפורמות שונות, המאפשרות בניית חנות באינטרנט ברמה גבוהה ואיכותית. לכל פלטרפומה יש את הייחוד שלה, אבל אין ספק כי הקמת חנות אינטרנטית על בסיס וורדפרס, היא העדפה של רוב מפתחי האתרים.

וורדפרס

פלטפורמה לבניית אתרי אינטרנט מכל מיני סוגים. היתרון הגדול של וורדפרס זה, שהיא פלטפורמה המבוססת על קוד פתוח, מה שמאפשר לפתח אתרים בהתאם לצרכים של העסק שלכם, באופן ייחודי. בנוסף לכך, וורדפרס נחשבת לפלטפורמה מהירה במיוחד, דבר מאוד חשוב שאשר אנחנו מתייחסים לחוויית המשתמש וקידום האתר.

בנוסף לכך, וורדפרס היא גם הפלטפורמה הפופולרית ביותר לבניית אתרים, מה שאומר שכמעט לכל בעיה בדרך יהיה פתרון. חכמת ההמונים היא אלמנט סופר משמעותי כאשר אנחנו מדבירם על טכנולוגיה.

שופיפיי

שופיפיי היא פלטרפומה נהדרת המאפשרת הקמת חנות וירטואלית עם מעט מאוד מאמץ. שופיפיי בניגוד לוורדפרס מבוססת על קוד סגור, ומאפשרת טמפלטים קבועים לבחירה של המשתמש. בכך אתם בעצם יכולים לעצב אתר ללא צורך בהרבה פיתוח. אבל, היתרון הכי גדול של שופיפיי זה גם החיסרון שלה. שופיפיי היא מכונה לייצור אתרים גנריים במיוחד, מה שגורם לכם להיראות בדיוק כמו המתחרים שלכם.

בנוסף לכך, העלויות אחזקה בשופיפיי גבוהות כיוון שנדרש גם לרכוש מנוי חודשי בהתאם לגודל האתר שלכם ובנוסף לכך, לשלם עמלה עבור כל רכישה.

וויקס

האמת? בעינינו וויקס היא הפלטפורמה הכי פחות טובה בניית חנויות וירטואליות. אם בעבר וויקס הייתה המובילה בתחום בניית האתרים, אז היום זה ממש לא כך. האתרים אשר נבנים על וויקס לעיתים נוטים להיות איטיים, מה שגורם לחווית לקוח לא טובה.

בנוסף לכך, התוכנה לניהול תוכן של וויקס מאוד לא נוחה. כשאנחנו מנסים לנהל חנות אינטרנטית, הממשק חייב להיות נוח ומאפשר לנו יעילות מקסימלית בעבודה. כל רגע שווה כסף.

מבנה של חנות וירטואלית

חנות וירטואלית בנויה מכמה סוגי עמודים. כמובן שכל אתר יכול הלכיל יותר או פחות, זה לדעתנו הבסיס.

עמוד הבית

כמו בכל אתר, עמוד הבית הוא העמוד עם הנדלן החשוב ביותר. מה זה אומר? זה אומר שכדאי למקם שם את המידע הכי חשוב. מבצעים שיש לכם, מוצרים חדשים, קטגוריה שהייתם רוצים להלביט ועוד.

תפריט ניווט

תפריט הניווט באתר בעצם בנוי לפי קטגוריות העל ותתי הקטגוריות. מה הכוונה בעצם? נגיד אתם מוכרים מוצרים לבית, קטגוריות העל שלכם יהיו: חדר שינה, סלון, חדר ילדים ותתי הקטגוריות יהיו לדוגמא, ספה, סמיכה, כריות נוי וכד'.

עמודי קטגוריה

עמודי קטגוריה הם בעצם העמודים בהם אפשר לדפדף בין המוצרים השונים. עמודי הקטגוריה חשוב מאוד גם במראה שלהם וגם בריווח בין המוצרים, כדי שיהיה למשתתמש נעים ונוח לגלול.

עמוד מוצר

עמוד מוצר זה בעצם העמוד אליו מגיעים בהקלקה על המוצר. עמוד המוצר כולל את כל התמונות על המוצר ואת כל הפרטים עליו, גודל, סוג חומר ממנו הוא עשוי, מה השימושים שלו או כל מידע אחר שיעזור לגולש.

סל קניות

סל קניות זה בעצם העמוד שבו מרוכזים כל המוצרים שהוספנו לסל.

קופה

של הקופה הוא אחד השלבים החשובים ביותר בחווית המשתמש. חשוב מאוד שלא יקפוץ שום פופ אפ בשלב הזה ולא תובילו את הלקוח לשום דבר אחר למעט רכישה.

אזור אישי

אין את זה בכל אתר, אבל זה מאוד מומלץ. ברגע שהלקוח יזדהה באתר שלכם תוכלו גם לדעת בדיוק, אילו פעולות הוא ביצע ולהתאים לכך את הפרסום שלכם.

עמודים נוספים

עמודים נוספים שיש באתר זה תקנונים שהם חובה מבחינת החוק (תקנון רכישה ומדיניות פרטיות), נגישות והצהרת נגישות שגם זה חובה מבחינה חוקית וכמו כן, עמוד שאלות תשובות ועמוד צור קשר.

השלבים בהקמת חנות אינטרנטית

בניית חנות וירטואלית וורדפרס, יכולה להיות לפעמים ארוכה ומאתגרת. אבל אין ספק שאם עושים את זה בצורה נכונה, אפשר להגיע לתוצאות.

שלב 1: אפיון

אפיון אתר זה השלב הראשון בהקמת חנות אינטרנטית. מה זה בעצם אפיון? זה כמו שאדריכל משרטט את הבניין לפני שמתחילים לבנות אותו. זה בעצם התכנות הראשוני לפני שיוצאים לדרך.

שלב האפיון הוא השלב שצריך לשים לב בו לכל פרט ופרט, ללא פשרות. חשוב שתחשבו על הלקוח, על החוויה שלו, על השאלות שהוא יכול לשאלות ועל התוספות שיעזרו לו לסיים את הרכישה ולהתגבר על החסמים. שלב האפיון הוא זה שיגדיר מה תהיה עלות האתר  וכמה זמן עבודה זה יקח.

שלב 2: עיצוב

אז אחרי שהחלטנו מה יהיה איפה ושרטטנו את כל האתר, זה הזמן לעצב את השלד. בשלב הזה בעצם נדרש להכין באנרים לאתר, לעמוד הבית, לעמודי הקטגוריה ואפילו לפרסם באנרים פרסומיים בתוך העמודים עצמם.

אבל, עיצוב לא מסתכם רק בבאנרים, חשוב גם לבחור את האווירה של תמונות המוצר, הרי הן חלק אינטרגלי במראה האתר. בנוסף לכך, חשוב להחליט איפה ימוקם הלוגו, איך הוא יראה וגם, מה תהיה הצבעוניות באתר.

שלב 3: בניית קטלוג מוצרים

בשלב הזה צריך להכין את כל המוצרים מבחינת תמונות, טקסט על כל מוצר, התממשקות למלאי ולמחירים ועוד.

שלב 4: פיתוח האתר

זה השלב בו המפתח לוקח את כל מה שעשיתם עד עכשיו והופך את זה ללינק. חשוב מאוד לא לשכוח לרכוש דומיין ואחסון לאתר שלכם. בסוף שלב הפיתוח תקבלו את האתר שלנו בלינק, אבל רגע – עוד לא עולים לאוויר!

שלב 5: בדיקות בדיקות בדיקות

זה השלב הכי חשוב בכל התהליך. למה? כי לקוח מאוכז לא יחזור לקנות אצלכם. אם האתר יתקע, יעשה בעיות לגולשים, יתן חוויה לא טובה, או במקרה הכי גרוע הזמנות לא ישלחו ללקוחות, אתם רק תפסידו.

אם הצלחתם לגרום ללקוח לעבור את כל השלבים ולבצע הזמנה, אסור לכם לאכזב אותו, ההפך, חשוב שהוא יקבל את החוויה הטובה ביותר שאפשר. חשוב מאוד שתעשו כמה הזמנות באתר ותראו שהכל עובד כמו מכונה משומנת: הפריט יורד מהמלאי, התשלום עבר כמו שצריך, התקבל מייל אישור הזמנה, יצאה קבלה והכי חשוב, שהמשלוח הגיע לבית הלקוח.

איך מקדמים חנויות אינטרנטיות?

אז סיימתם את שלב בניית חנות האינטרנט והאתר מוכן ומזומן למכירות, אבל איך מביאים תנועה לאתר? חשוב מאוד לזכור חנות וירטואלית צריכה כל הזמן להיות עם פרסום באוויר. זה יכול להיות בפייסבוק, באינסטגרם, או מודעות בגוגל, העיקר שיהיה פרסום.

תחשבו שאם תהיה לכם חנות מדהימה, אבל אף אחד לא ידע שהיא קיימת או יגיע אליה, לא תצליחות לייצר מכירות. לכן, חשוב מאוד לדאוג שחווית המשתמש תהיה טובה ולעבוד לצד SEO. בנוסף לכך, חשוב להקצות תקציב גם לקידום ממומן בפלטפורמות השונות.

איך יודעים כמה תקציב לשים על קידום חנות אינטרנטית?

בגדול, תקציב הפרסום הוא נגזרת ישירה של היעדים שלכם (כמובן שצריך יעדים נורמאליים). עלויות פרסום של חנויות איטנרנטיות לרוב גבוהות משל אתרי תדמית וחשוב לקחת את זה בחשבון. הסיבה היא שבדרך כלל בקמפיינים PPC עלויות לרכישה גבוהות יותר מעלויות הקלקה, אבל היי מדובר על הכנסה בטוחה.

כמה זמן לוקחת הקמת חנות אינטרנטית וכמה זה עולה?

כמו שכתבנו קודם, התשובות לשתי השאלות האלו יכולות להיות רק לאחר שלב האפיון. אתרים בסיסיים ידרשו בערך חצי שנה עד עשרה חודשים להקמה ועלותם תשתנה.

נוק נוק טכנולוגיה

מתים להתחיל לבנות חנות וירטואלית ומחפשים את השותפים המתאימים לתהליך? אצלנו בנוק נוק טכנולוגיה, אנחנו קודם כל קשובים לצרכים שלכם וזה היתרון שלנו. חשוב לנו להבין אתכם לעומק ולדעת מה אתם רוצים ולאן אתם שואפים. בעזרת תיאום ציפיות ושיתוף פעולה אמיתי, נוכל להביא את התוצאות שאתם רוצים, בלי לוותר על ערכי המותג, שפת המותג והסיפור שלו.

כחלק מהשירותים שלנו אנחנו מציעים: בניית , בניית חנויות וירטואליות, בניית עמודי נחיתה, שירותי אוטומציה לעסקים, קידום ממומן, קידום אורגני, או במילים אחרות כל מה שאתם צריכים תחת קורת גג אחת. אנחנו כאן כדי לתת לכם את השירות הטוב ביותר ולבנות עבורכם את האתר הטוב ביותר שיגיע לתוצאות שאתם חולמים עליהם.

לסיכום

בניית חנות אינטרנטית הפכה לפופולרית במיוחד בשנים האחרונות ובצדק. יותר ויותר אנשים מאמצים את עולם הקניות הוירטואליות ומעדיפים שהקניות יגיעו לפתח ביתם.

במאמר הסברנו מה זה חנות אינטרנטית, מה ההבדל בינה לבין אתרי אינטרנט אחרים וגם הסברנו מה השלבים השונים בהקמת חנות וירטואלית.

תוכן עניינים

Picture of אבישי חבשי

אבישי חבשי

בעלים של נוק נוק טכנולוגיה. מתמחה בקידום אתרים, בניית אתרים, אוטומציות, פיתוח מערכות מורכבות, אימייל מרקטינג ועוד.

לקבלת ייעוץ מקצועי בשיווק דיגיטלי אישי השאירו פרטים עוד עכשיו

בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.