Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

קידום ממומן

קידום ממומן הוא אחת הדרכים הטובות ביותר שיש היום, כדי להגדיל את מעגל הלקוחות שלכם, לייצר מודעות למותג שלכם והכי חשוב, לייצר יותר הכנסות. מה זה קידום ממומן, מה היתרונות שלו וכמה כל זה אמור לעלות?

מה זה קידום ממומן

אז קידום ממומן כשמו כן הוא, קידום שעולה כסף. יש נטייה לשייך קידום ישר לקידום בגוגל, אבל זה לא ממש נכון. אם בעבר הייתה רק אופציה לפרסם בתשלום, או במקרים שיש לכם מזל להצליח להשיג ברטר, עולם האינטרנט הביא איתו את בשורת הנכסים הדיגיטליים.

כל נכס דיגיטלי ניתן לקדם באופן אורגני או באופן מממומן, זה יכול להיות ברשתות החברתיות דוגמת אינסטגרם, פייסבוק, טיקטוק וכד' וזה יכול להיות גם גוגל לדוגמא. לכל עסק בהתאם למה שהוא מציע יש פלטפורמה שהוא עובד בה הכי טוב וברוב המקרים שווה לרכז את המאמצים בהתאמה.

מה עדיף קידום ממומן או קידום אורגני?

קשה מאוד להשוות בניהם משום שלא מדובר על תפוחים לתפוחים. קידום אורגני נתפס בעיני רבים לקידום שהוא בעצם חינמי. בגדול זה נכון, אבל רק כאשר אנחנו מסתכלים לפרמטר של הקידום. ברוב המקרים אם תרצו לייצר תוכן שבאמת יביא תוצאות, זה יעלה לכם לא מעט כסף.

קידום אורגני נתפס בעיני רבים כאמין יותר וכ-לא פרסומי. אפשר להגיד שזה נכון אבל אם נהיה רגע מציאותיים, זה לא ממש נכון.

למה? כי כל מאמץ שיווקי שאנחנו עושים, הוא מהלך שמטרתו לייצר מודעות, הכנסה, או תדמית יותר טובה. בנוסף לכך, קידום אורגני מאפשר ליהנות מאינטרקציה עם הקהל שלכם, מאפשר לייצר קבילה והוא הרבה יותר "אינטימי". קידום אורגני ברוב המקרים יקח הרבה יותר זמן ודורש הרבה יותר אסטרטגיה.

לעומתו, הקידום הממומן נחשב יותר פרסומי וכך גם המטרות שלו לרוב יהיו מטרות עסקיות. על מנת לעשות קידום ממומן אנחנו מאוד ממליצים להשקיע גם בקידום האורגני. מאוד קשה לעבוד רק עם אחד מהם, בעיקר כי התוצאות מגיעות דווקא מהשילוב ההוליסטי בין השניים.

היתרונות של קידום ממומן

קידום ממומן טומן בתוכו יתרונות רבים, בטח לעסקים קטנים או בינוניים. עד שנות ה-2000, פרסום היה נחלתם של ארגונים גדולים, מותגים גדולים או חברות גדולות, בעוד שעסקים קטנים או בינוניים היו מסתפקים ברוב המקרים במקומונים או פרסום בתחנות רדיו מקומיות, בטח לא עלו עם פרסומת המגיע לכל קצוות ישראל.

היום, הקידום הממומן מאפשר גם לעסקים קטנים או בינוניים לפרסם את עצמם. אז מה היתרונות בקידום ממומן?

1 | יותר קהלים במקומות שונים בארץ

אם יש לכם חנות אינטרנטית ואתם עושים משלוחים לכל חלקי הארץ, למה שלא תפרסמו לכל חלקי הארץ? קידום ממומן מאפשר לכם לבחור את הקהל אליו אתם רוצים לקדם ומאפשר לכם להגיע לכל חלקי הארץ, גם לקהלים שלא בהכרח הייתם מגיעים אליהם.

2 | העלאת המודעות

באמצעות פרסום ממומן, תוכלו להגדיל את המודעות לעסק שלכם בקרב לקוחות פוטנציאלים. כל יותר ויותר אנשים יכירו את המותג שלכם ולאחר כמה פעמים שיתקלו במודעה שלכם, תהיו בתת המודע של הגולשים ובפעם הבאה שהם יחפשו את השירות או המוצר שהם מחפשים, יש סיכוי טוב שהם יפנו אליכם כיוון שהם מרגישים שהם כבר "מכירים" אתכם.

3 | אתה לא שם אתה לא קיים

אם נודה באמת, מעטים המותגים שמצליחים להביא תוצאות אך ורק באמצאות קידום אורגני. תחשוב על זה, מה האינטרסט של פייסבוק או אינסטגרם לתת לכם את כל הטוב הזה בחינם? הם הרי חברה כלכלית לכל דבר עם מטרות עסקיות. קידום אורגני לא מביא מספיק חשיפה ולכן, חשוב מאוד גם לעשות קידום ממומן.

4 | ויתר הכנסות

בסופו של דבר, כל עסק רוצה יותר הכנסות. טראפיק לאתר זה נחמד, הגדלת מועדון הלקוחות זה אחלה אבל אם כל המאמצים האלו לא יכניסו כסף, הם יהיו מאמצי שווא. קידום ממומן (אם עושים אותו נכון כמובן) יכול להגדיל את ההכנסות של העסק כבר בחודש הראשון.

קידום ממומן בגוגל

קידום ממומן בגוגל, הוא סוג קידום סופר פופולרי, עבור כל סוגי העסקים. לא כל עסק מספיק "סקסי" כדי לפתוח עמוד אינטגרם ולפרסם דברים יפים. אם ניקח לדוגמא אינסטלטור, ככל הנראה שאין שום סיבה שיהיה לו עמוד אינסטגרם, אבל לעומת זאת גוגל יכולה להיות אופציה נהדרת.

קידום ממומן בגוגל מאפשר לבעלי עסקים, לבחור מילות מפתח פוטנציאליות מתחום העיסוק שלהם ובעצם להציע לגוגל Bid. ממש כמו מכרז, כל עסק מציע סכום ומי שהציע את הסכום הגבוה ביותר "מנצח". ככל שהשירות שאתם נותנים יהיה יקר יותר ונחשק יותר, ככה גם עלות ה-Bid תהיה גבוהה יותר.

את מילות המפתח האלו משלבים בתוך מודעות חיפוש שהן אלו שיופיעו במקרה של שאילתה מצד הגולש.

קידום ממומן בפייסבוק

פייסבוק בעצם מחולקת לשניים. יש את עמוד המותג שלכם, שהוא בעצם עמוד הפייסבוק הרגיל שלכם. באמצעות עמוד הפייסבוק אתם יוצרים קשר עם הקהל שלכם, מציעים להם מוצרים חדשים, עושים פעילויות גולשים וגם, מי שיחפש אתכם באופן יזום יתקל בעמודים האלו.

ברוב המקרים מודעות פרסומיות לא מופיעות בתוך העמודים האורגניים שלכם, אלא בונים גאנט ספציפי וייעודי לזה. למה? כי זה המקום להיות קלילים יותר, לייצר קשר עם הגולשים או לחזק את הקשר עימם.

קידום ממומן לעומת זאת, מתבצע באמצעות מערכת ייעודית של פייסבוק המתמקדת בקידום ממומן. לשם ניתן להעלות מודעות, לפי קהלי יעד שאתם בוחרים. אם לדוגמא יש לכם מועדון לקוחות אתם יכולים לאסוף את כל הרשומות שלכם ולהציע רק להם הטבה מיוחדת – שרק מי שבקהל הזה יצפה בה.

בנוסף לכך, קידום ממומן בפייבוק בנוי לפי מטרות שונות:

חשיפה – כאשר המטרה היא חשיפה זה לא משנה לי כמה אנשים יקליקו או ירכשו, אלא מה שחשוב לי שיהיו לפוסט כמה שיותר חשיפות. נשתמש במודעה מהסוג הזה במקרה של מוצר חדש או העלאת מודעות למותג.

הקלקה – כשאנחנו בוחרים שהמטרה תהיה כמה שיותר הקלקות, אנחנו בעצם אומרים במילים אחרות, שאנחנו רוצים שכמה שיותר אנשים יבקרו באתר שלו או בעמוד הנחיתה שלנו.

מעורבות – כשאנחנו בוחרים במטרה של מעורבות, אנחנו בעצם אומרים במילים אחרות שמה שחשוב לנו שכמה שיותר גולשים יגיבו לפוסט, יצפו בוידאו או בעצם יעשו איזשהי פעולה אשר קשורה לפוסט.

הוספה לסל – המטרה הזאת תפתח רק למי שמציע מכירת מוצרים באמצעות אתר אינטרנט. במקרה הזה אנחנו בעצם רוצים שהלקוחות יכנסו לאתר ויוספיו דברים לסל שלהם.

רכישה – כמו הוספה לסל, גם רכישה היא אופציה השמורה רק לאתרי איקומרס. כשאנחנו בוחרים את המטרה הזאת אנחנו בעצם רוצים שגולשים יכנסו לאתר שלנו וירכשו.

התשלום לפייסבוק מתבצע לפי מימוש המטרות, כאשר לכל מטרה יש עלות אחרת. לדוגמא עלות הקלקה תמיד תהיה נמוכה יותר מעלות של תוצאת רכישה.

קידום ממומן באינסטגרם

קידום ממומן באינסטגרם עובד לפי אותה מערכת בה פייסבוק עובדת, הרי מדובר על שתי חברות של META עם אותה מערכת לניהול קמפיינים.

כשאתם מעלים קמפיין בעצם למערכת, אתם יכולים שהקמפיין יהיה פעיל גם בפייסבוק וגם באינטסגרם ולכן, המטרות של קמפיין ממומן ביאנטגרם יהיו זהו לאלו של קמפיין ממומן בפייסבוק.

אבל, ההמלצה שלנו היא להפריד בין המקפיניים השונים. המטרה שלנו כמקדמי אתרים זה להבין מה עובד לנו הכי טוב ולרכז את המאמצים למה שעובד, תוך ניסיון להבין למה קמפיינים מסויימים לא עובדים.  ברגע שתפרידו בין הקמפיניים תוכלו להבין האם כדאי לכם להמשיך באותו המאמץ, או חללופין לשנות את התמהיל.

מה הכוונה? אם תגלו באינסטגרם מכניס רק 30% לעומת פיסיבוק שמכניס 70%, אז כדאי שכך גם תהיה ההשקעה – 30% באינטסגרם ו-70% בפיסיבוק.

קידום ממומן בטיקטוק

טיקטוק היא פלטפורמה שנכנסה לאחרונה לחיינו, אם בהתחלה היא הייתה שייכת בעיקר לצעירים או מתבגרים, אז לאט לאט יותר ויותר מאמצים בוגרים מתחילים להיכנס אליה. לכן, בשנים האחרונות היא הוםכת ליותר פוטנציאלית עבור עסקים.

אם אתם לא ממש רוצים לתחזק עמוד טיקטוק, אחד היתרונות המשמעותיםי זה שניתן לעלות בטיקטוק עם קמפיין DARK. מה זה אומר? זה אומר שאתם יכולים לעלות בפרסום שיגיע לקהלים שתבחרו, יקבל את החשיפה שתרצו אבל כל זה מבלי לנהל עמוד.

לעומת לפטפורמות אחרות, לנהל עמוד טיקטוק בצורה אורגנית, זאת משימה לא פשוטה בכלל. למה? כי טיקטוק דורש יצירת תוכן ברמה מאוד גבוהה, בטח כשאנחנו מדברים על מותגים. לצלם סרטונים, לערוך אותם, להתעדכן בטרנדים, מדובר על המון השקעה.

חשוב לזכור שאם אתם רוצים לעלות בטיקטוק, חשוב שתעלו עם סרטון שמתאים לפלטפורמה. במקרה כזה פחות יתאים עיצוב או וידאו אשר מרגיש מאוד פרסומי, אלא יותר יתאים משהו שמרגיש טבעי לפלטפורמה.

כמה עולה קידום מממומן?

שאלת השאלות – כמה כל זה יעלה לי? אז בגדול, קידום ממומן בהחלט תלוי בכם ובתקציב הפרסום שלכם. ככל התקציב הפרסום יהיה גדול יותר, כל תוכלו גם לעשות שימוש ביותר פלטפורמות. אבל, במידה ותקציב הפרסום שלכם קטן, עדיף לנסות כל פעם פלטפורמה אחרת עד שתבינו מה עובד לכם הכי טוב ובזה תתמקדו.

אין סכום כסף חד משמעי אותו צריך להשקיע, מדובר על משהו מאוד דינאמי והוא תלוי בתחום העיסוק שלכם, במטרת הפרסום שלכם, בפלטפורמה בה אתם רוצים לעלות ובעוד המון פרמטרים שונים.

מה שכן, אתם לא יכולים לצפות להשקיע 1,000 ₪ ולקבל תוצאות ששוות ערך לקמפיין טלוויזיה. אין כאן נוסחת קסם וחשוב שתדעו את זה מבעוד מועד.

 

מחפשים חברה שתביא לכם תוצאות? כדאי שתכירו את נוק נוק טכנולוגיה

הגיע הזמן שתתחילו להרוויח מהכנסים הדיגיטליים שלכם. בנוק נוק בטכנולוגיה, אנחנו לא אוהבים להיות ספק, אלא שותפים אמיתיים לדרך שלכם. למה? כי אנחנו מבינים שההצלחה שלכם זאת ההצלחה שלנו.

אצלנו בנוק נוק טכנולוגיה, אנחנו קודם כל קשובים לצרכים שלכם, חשוב לנו שתרגישו בנוח עם הפרסומים ועם הדרך. כחלק מהשירותים שאנחנו מציעים: בניית אתרי תדמית, בניית אתרי סחר, בניית עמודי נחיתה, שירותי אוטומציה לעסקים, קידום ממומן, קידום אורגני, או במילים אחרות כל מה שאתם צריכים תחת קורת גג אחת

לסיכום

אז מה היה לנו פה? במאמר דיברנו על קידום ממומן, מה המשמעות שלו ומה החשיבות שלו. כמו כן, השווינו בין קידום ממומן לקידום אורגני וציינו מה היתרונות בכל אחד מהם. בנוסף לכך, אספנו לכם את כל היתרונות של קידום ממומן בפלטפורמות השונות לרבות, גוגל, פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק. מחפשים שותפים אמיתיים לדרך? דברו איתנו עוד היום.

תוכן עניינים

Picture of אבישי חבשי

אבישי חבשי

בעלים של נוק נוק טכנולוגיה. מתמחה בקידום אתרים, בניית אתרים, אוטומציות, פיתוח מערכות מורכבות, אימייל מרקטינג ועוד.

מאמרים נוספים בנושא

שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים

בעולם העסקים המודרני, שיווק דיגיטלי התגלה ככלי מכריע להישרדות וצמיחה. מאמר זה שופך אור על המשמעות של שיווק דיגיטלי עבור עסקים קטנים, בוחן אסטרטגיות וכלים

דיגיטל לעסקים

בעולם יותר ויותר דיגיטלי, עסקים חייבים להסתגל כדי לשרוד. מאמר זה בוחן את תפקידה של טכנולוגיה דיגיטלית בפרקטיקות עסקיות עכשוויות, תוך פירוט הכלים והאסטרטגיות החיוניים

איש שיווק דיגיטלי

בעולם הדיגיטלי המתפתח במהירות, תפקידו של איש שיווק דיגיטלי הוא קריטי להצלחתו של כל עסק. מאמר זה מתעמק בתחומי האחריות, הכישורים והחשיבות של איש מקצוע