Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בניית אתרים לעסקים

בשנים האחרונות, אנו עדים ליותר ויותר בעלי עסקים הבונים אתר. אם בעבר בניית אתרים הייתה נחלתם של חברות טכנולוגיות, עורכי דין או עסקים פיזיים, אז כיום אתר עסקי יתאים לכל בעל מקצוע ולפעמים מרגיש שאם אתם לא שם, אתם פשוט לא קיימים. אז איך לבנות אתר ולהשאר בחיים? כל מה שצריך לדעת במאמר שלפניכם.

בניית אתרים לעסקים
בניית אתרים לעסקים

סוגי אתרים המתאימים לעסקים

אנחנו נתחיל ונאמר שהבחירה בסוג האתר שנבנה, תמיד תהיה תלויה בסוג העסק שלנו והמטרה שלשמה האתר נבנה. אז, איזה סוגי אתרים יש ואילו מטרות הם משרתים?

דף נחיתה

דף נחיתה, נחשב לעמוד הפשוט ביותר שקיים היום בגזרה העסקית ובדיוק בגלל זה, הוא גם נחשב לעמוד הקל ביותר לבנייה. ברוב המקרים, עמוד נחיתה יהיה One page אשר מסביר על העסק שלכם ממש בכמה מילים, כולל ברוב המקרים תמונה, נו בכל זאת, זה חייב להיות יפה ואפשר להוסיף טופס ליד להשארת פרטים, אייקון שמאפשר חיוג מהיר, או גלריית תמונות במקרה שמדוב על פרוייקטים שונים, כמו פרוייקט בנייה לדוגמא.

זמן הקמה של דף נחיתה יקח בין חודש לחודשיים והעלות שלו תנוע בין 700-3,000 ₪ תלוי במורכבות ובצרכים שלכם.

אתר תדמית

אתר תדמית בא במטרה להציג את העסק שלכם לכמה שיותר גולשים, אשר מתעניינים בתחום העיסוק שלכם. במידה ותפעלו בצורה נכונה גם בכובע השיווקי ותעשו קידום אורגני או ממומן לאתר, מדובר על נכס דיגיטלי שיוכל להניב לכם הרבה כסף.

למה? תחשבו על זה ככה, אתם מחפשים מענה לבעיה כלשהי שיש לכם, נגיד התחילה נזילה בדוד ואתם לא בטוחים ממה. אתם מחפשים בגוגל ובאחד האתרים הראשונים, עולה לכם מאמר שבו יש את כל הסיבות לדליפת מים מהדוד.

המאמר כתוב בצורה מקצועית ואפילו הצלחתם לאבחן את הבעיה. אם אין לכם מתקן דודים, סביר להניח שתיצרו קשר עם כותב המאמר אשר הפגין ידע ומקצועיות. מי לא ירצה בעל מקצועי איכותי, לא?

זמן עבודה על אתר תדמית נע בין חודשיים ועד שבעה חודשים או יותר, תלוי בפרוייקט ובצרכי הלקוח.

אתר תוכן (פורטל)

אתר תוכן, כשמו כן הוא, בא להעביר תוכן. בניית אתרים מהסוג הזה באה, במטרה להכיל כמה שיותר תכנים בכמה שיותר נושאים. אתרי פורטל נבנים גם במגזר הפרטי עסקי וגם לפעמים בארגונים גדולים המעוניינים להעביר מידע לכלל החברה באותו המקום. בנוסף לכך, פורטלי תוכן מתאימים מאוד גם למוסדות לימודיים וכן, משרד החינוך אפילו משתמש בפורטל ידע.

בניית אתר אינטרנט מסוג פורטל ינוע בין 3-10 חודשים, תלוי בצורך.

אתר סחר

ועכשיו, הגענו לגולת הכותרת, הלוא הוא אתר הסחר.  אתר סחר הוא בניית אתר אינטרנט מהסוג המורכב ביותר, בעיקר כי הוא צריך להתממשק למערכות מידע שונות ופנים ארגוניות כמו לדוגמא, CRM, ERP, סליקה, תוכנה לניהול מלאי ועוד.

בנוסף לכך, אתר סחר בנוי גם מקטלוג המכיל לרוב הרבה מאוד מוצרים, מה שאומר שצריך לבנות אותו בצורה מדויקת על מנת שהוא גם יהיה מהיר ויעניק חווית משתמש מעולה ללקוחות. לצד זאת, אתר סחר בא במטרה למכור מוצרים ולכן, נדרש גם לחבר אותו לתוכנות מדידה שונות כמו גוגל אנליטיקס, או הוט ג'אר שכל מטרתן היא לשפר את יחס ההמרה באתר. אתר סחר דורש עדכון שוטף כל הזמן, יש בו גם בלוג (לפחות במקרים רבים) וגם אופציה למכירת מוצרים.

זמן בניית אתר אינטרנט מסוג זה תהיה בין 4 חודשים לשנה, תלוי בכמות הפריטים בקטלוג ובצרכים שלכם.

על איזו פלטפורמה כדאי לבנות את האתר שלי?

כמעט כל חברת בניית אתרים תגיד לכם שכדאי להתחיל עם בניית אתר וורדפרס, בעיקר באתר חדש. והאמת? אנחנו מסכימים, לא סתם 1 מכל 4 אתרים נבנה על הפלטפרומה הזאת. איזה פלטפורמות קיימות בשוק היום?

1 | וורדפרס

אז ממש כמו שאמרנו קודם, בניית אתר וורדפרס מומלצת במיוחד, גם לאתרים מסוג תדמית או פורטל וגם לאתרי סחר. היתרון הגדול של וורדפרס זה שמדובר על פלטפורמה עם קוד פתוח. לא, זה לא סינית😊 המשמעות של קוד פתוח היא, שהפלטפורמה מאפשרת לכם לבנות כל מה שתרצו על גביה.

בנוסף לכך, וורדפרס מציע את תוסף ה-WooCommerce שמיועד במיוחד עבור אתרי סחר ומאפשר פתיחת חנות אינטרנטית, בצורה נוחה ויעילה. בנוסף לכך, גם מקדמי אתרים מאוד אוהבים את פלטפורמת וורדפרס מפני שהיא מאפשר קידום אתרים בצורה נוחה שמובילה לתוצאות. מה גם שאתרי וורדפרס נחשבים למהירים, אלמנט מאוד משמעותי לקידום אתרים.

יתרון נוסף לוורדפרס, זה מערכת ניהול התוכן הנוחה במיוחד. וורדפס הבינו מהר מאוד שבסופו של דבר, מי שמנהל את האתר זה ממש לא מפתחים. מדובר לע מנהלי אתרים, מנהלי שיווק או בעלי עסקים והם חייבים שתהיה להם גישה נוחה.

2 | וויקס

אם להיות כנים, וויקס קצת פספסה את הרכבת. אם פעם היא הייתה לבד בפסגה, מהר מאוד התווספו אליה חברות המציעות מוצר הרבה יותר טוב משלה. וויקס מאפשרת בניית אתרים מכל הסוגים גם היא, בדומה לוורדפרס. הבעיה העיקרית של וויקס זה האיטיות של האתרים שנבנים על גביה לצד מערכת ניהול התוכן המאוד לא נוחה שהיא מציע למשתמשים.

3 | שופיפיי

אם יש לכם שאיפה לפתוח אתר סחר, אז ככל הנראה שמעתם על שופיפיי. מדובר על פלטפורמה המיועדת באופן בלעדי לחנויות אינטרנטיות ומאפשרת שימוש בטמפלטים מוכנים מראש, על מנת לבנות את החנות שלכם. כן כן, אתם לא צריכים מעצב ואתם לא צריכים ערכת סליקה משוכללת, שופיפיי מציע לכם הכל תחת קורת גג אחת במחיר מנוי סמלי.

בנוסף לתשלום המנוי, שופיפיי גובה גם עמלת סליקה, לכן חשוב לגלם את זה במידה ואתם בוחרים בשופיפיי.

אפשר לבנות אתר לבד?

אנחנו מאמינים שאפשר לעשות הכל לבד, אבל אם נודה באמת, כנראה שלא תעשו את זה מאוד טוב. ככל שהתחרות גוברת ויותר ויותר אתרים צצים, קשה לשמור על הקשב של הגולשים או לייצר איתם אמון.

אחת הדרכים היא אתר שנותן תחושה של מקצוענות מהרגע הראשון שנכנסים אליו, הטקסטים ותהכנים בו מעשירים ומדבריםם בגובה העיניים לצד הסברים ברורים על שאלות גולשים ולא פחות חשוב, אתר שיש בו חווית משתמש מעולה.

אז ההמלצה שלנו, תנו למקצוענים לעשות את העבודה.

למה כדאי לבנות אתר עסקי?

לא סתם כל כך הרבה עסקים החליטו להקים אתר אינטרנט:

  • פרסום לקהל רחב יותר – חשיפה ליותר אנשים ברדיוס שלכם
  • העלאת המודעות לעסק שלכם – יותר אנשים יכירו אתכם
  • אם אתם לא שם המתחרים שלכם יהיו – ואתם ממש לא רוצים את זה
  • יותר הכנסות – שזה הכי חשוב

שלבים בתהליך הקמת אתר

אז בגדול, כל סוג אתר כולל בתוכו תהליך שונה, לכן נמנה פה את השלבים הבסיסיים שיש בכל אתר, או בכל עמוד נחיתה.

שלב 1: שלב האפיון

השלב הראשון ואולי הכי חשוב זה שלב האפיון. זה השלב שבו אתם מגדירים בדיוק מה הייתם רוצים באתר שלכם. איפה יהיה הבאנר, איך יראה התפריט, איפה ימוקם הלוגו – הכל! למה שלב האפיון בעצם כל כך חשוב? כי על בסיסו יבנה האתר שלכם, יעריכו את הצעת המחיר וגם את זמני העבודה. כל שינוי אחרי אישור האפיון עלול לגרור המון שעות עבודה נוספות.

שלב 2: עיצוב וקופי

זה אולי השלב הכי כיפי בתהליך. בשלב הזה אתם מחליטים על נראות האתר כולו ועל סגנון הכתיבה שבו. חשוב מאוד להתאים את העיצוב והכתיבה לאופי המותג שלכם והעריכם שלכם. אם אתם מתעסקים בפנסיה, פחות מומלץ לבחור בסגנון הומוריסטי וקליל, זה לא בהכרח מי שהייתם רוצים שינהל את הכסף שלכם.

שלב 3: יאללה מתכנתים

זה השלב שבו אתם יושבים רגל על רגל ונותנים למפתחים לעבוד.

שלב 4: בדיקות איכות

QA זה בעצם אחד השלבים החשובים ביותר בתהליך. לפני שאתם עולים עם האתר לאוויר חשוב שתבדקו שהכל עובד. אם מדובר על אתר איקומרס חשוב לעשות כמה בדיקות ולראות שאכן הזמנות מתקבלות בצורה תקינה.

איך בוחרים חברה לבניית אתרים?

בניית אתרי אינטרנט יכולה להיות תהליך ארוך במיוחד. בנוסף לכך, מדובר על בניית נכס לכל דבר. נכון, אולי לא מדובר על נכס פיזי, אבל היום נכסים דיגיטליים שווים לא מעט, בטח כשאר אנחנו מדברים על אתרים עסקיים. מה חשוב בבחירת חברת בניית אתרים?

1 | תוצאות מוכחות

הדבר הראשון שחשוב שתבקשו ברגע שאתם מגיעים לפגישה זה אתרים שאותה חברה בנתה. לפי האתרים שכבר נבנו, תוכלו להבין האם מדובר על חברה פוטנציאלית שתוכל להקים את הנכס הדיגיטלי שאתם חולמים עליו.

2 | צוות מקצועי

חשוב שתכירו את כל חברי הצוות שלוקחים חלק בתהליך, בין אם את המעצב, הקופירייטר ואת המפתח, על מנת שתוכלו לדעת שמדובר על אנשי מקצוע מעולים שיתנו את המענה מהדוייק למה שאתם רוצים ולא תגלו רק בשלב מאוחר שהם לא מספיק מקצועיים עבורכם.

3 | ערכים משותפים

בסוף הכל עניין של חיבור, פרוייקטים מוצלחים הם פרוייקטים שיש בהם כימיה טובה, הבנה משותפת וחלום משותף. חשוב ששני הצדדים יראו את התהליך באותו האופן ויהיה תיאום ציפיות לאורך התהליך.

4 | ניסיון

אם אתם רוצים לבנות אתר סחר, לא מומלץ להתחיל עם חברה שבנתה רק אתרי תדמית. בטח כשאנחנו מדברים על עולמת הטכנולוגיה, אין חכם כבעל ניסיון.

נוק נוק טכנולוגיה – בואו נכיר

אם אתם מחפשים שותף אמיתי לדרך, כה שמבין שההצלחה שלכם זה ההצלחה שלו, אז ממש כדאי שנכיר. אצלנו בנוק נוק טכנולוגיה, אנחנו קודם כל קשובים לצרכים שלכם, מה שגורם לנו להבין אתכם הרבה יותר טוב ועוזר לנו להביא את התוצאות שאתם רוצים, בלי לוותר על ערכי המותג, שפת המותג והסיפור שלו.

כחלק מהשירותים שלנו אנחנו מציעים: בניית אתרי תדמית, בניית אתרי סחר, בניית עמודי נחיתה, שירותי אוטומציה לעסקים, קידום ממומן, קידום אורגני, או במילים אחרות כל מה שאתם צריכים תחת קורת גג אחת. אנחנו כאן כדי לתת לכם את השירות הטוב ביותר ולבנות עבורכם את האתר הטוב ביותר שיגיע לתוצאות שאתם חולמים עליהם.

לסיכום

כשאנחנו מדברים על בניית אתרי אינטרנט אנחנו מדברים בעצם על כמה סוגי אתרים שונים שבאים לשרת מטרות שונות. במאמר סקרנו את כל סוגי האתרים הקיימים היותר, דיברנו על היתרונות שבבניית אתר למטרות עסקיות, מנינו את כל השלבים בדרך לבניית אתר אינטרנט ואפילו נתנו כמה טיפים לאיך לבחור חברה לבניית אתרים.

אם אתם רוצים להקפיץ את העסק שלכם רמה אחת למעלה, דברו איתנו עוד היום😊

תוכן עניינים

Picture of אבישי חבשי

אבישי חבשי

בעלים של נוק נוק טכנולוגיה. מתמחה בקידום אתרים, בניית אתרים, אוטומציות, פיתוח מערכות מורכבות, אימייל מרקטינג ועוד.

רוצה להתחיל לראות תוצאות?

אנא מלאו פרטים ונחזור אליכם במהרה

בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.